strategia turystyki, strategia gospodarcza jst, marka, badania, szkoleniadoradztwo turystyczne samorzad i biznes - +48 691659135 nowak@2ba.pl

Strategia turystyki dla Świnoujscia

Start / analizy / Strategia turystyki dla Świnoujscia

Świnoujście – miasto na dwóch nogach

Miasto powiat Świnoujście – zlokalizowane na wyspach rozwija się prężnie dzięki turystyce i portowi.  Przygotowujemy Strategię Turystyki dla Świnoujscia na lata 2019-2029. Strategia ta ma wspomóc miasto w zrównoważonym rozwoju turystyki, która pozwoli ustabilizować gwałtowny jego rozwój  w ostatnich dwóch dekadach. Wyrastające wzdłuż wybrzeża nowe inwestycje hotelarskie zmieniły szeroką i piaszczystą  plażę wraz ze spokojną dzielnicą pełnej dawnej architektury uzdrowiskowej w tętniącą życiem arterie. W jej centralnym punkcie znalazły się teraz obiekty hotelarskie spółki Zdrojowa: hotel Radisson i Hilton Spa&Resort otoczone apartamentowcami. Wznoszone są kolejne wysokie hotele, zmieniając nadmorska panoramę. Jest już Hilton by Hampton, oddany własnie Hamilton, wznoszony jest Best Western. Rosnący ruch i presja spowodował powstanie kolejnej promenady. Irena Eris natomiast zdecydowała się kupić działkę pod swój obiekt na spokojniejszej, powojskowej części miasta – na Wolinie. Planowane i realizowane są rożne inwestycje prywatne na wyspie Uznam i Karsibór.

W Świnoujściu robi się tłoczno. Planowany tunel łączący wyspę Uznam z Wolinem przy dalszym rozwoju nabrzeży i terminalu LNG nasili przepływ towarów i turystów między Polska a Niemcami. Nabywców znajdują działki położone na wyspach dookoła miasta.

Jak będzie miał się do tego uzdrowiskowy charakter miasta, potrzeby mieszkańców, jego rozwój społeczny?

Położone na ponad 40 wyspach miasto jest  jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc w Polsce. Rokrocznie przyjeżdża tu ponad 2,5 miliona wczasowiczów. Walory krajobrazowe, a przede wszystkim najszersza nad Bałtykiem plaża to największe atrakcje, które przyciągają zarówno Polaków, jak i gości z zagranicy. Świnoujście może się poszczycić także najcieplejszym w kraju morzem – temperatura wody potrafi osiągać  25-26 stopni Celsjusza, bijąc piękne, choć zimne morze np. w Kołobrzegu. Co można jednak robić, gdy pogoda nie sprzyja plażowaniu?

Świnoujście to obok Sopotu i Oświęcimia – niewielkie miasta o specyficznym potencjale turystycznym dla których przygotowywaliśmy strategie turystyki. Miasto ma ambicje rozwoju na miarę Kołobrzegu i Sopotu. Klientem, który pozwala turystyce rozwijać się przez cały rok są Niemcy, którzy w zależności od pory roku i obiektu stanowią koło połowy klientów obiektów hotelarskich.


W ramach prac nad Strategią zostały przeprowadzono konsultacje 21.01 i 19.02.2019 z branżą turystyczną i przedstawicielami Urzędu w Świnoujściu.


Zgodnie z wizją rozwoju turystycznego do 2029 roku ma to być międzynarodowy, nowoczesny i bezpieczny kurort-park w dużym ośrodku miejskim z portowym oknem na świat. Czy będzie to też okno pobliskiego portu lotniczego?
Aby tak się stało, niezbędne m.in. zapewnienie wysokiej jakości kadr dla turystyki, rozwój bazy spędzania wolnego czasu i produktów turystycznych, zapewnienie rozwiązań komunikacyjnych przyjaznych turystom oraz usprawnienie współpracy w turystyce. Niby jest to oczywiste, ale nie koniecznie najłatwiejsze. Takie są cele nowej strategii, nad którą pracują od roku urzędnicy, branża turystyczna i zespół ekspertów 2BA doradztwo strategiczne pod kierownictwem prof. AWF w Krakowie, dr hab. Zygmunta Kruczka. Realizacja strategii może pomóc wygrać z konkurencją. Nie załatwi wszystkich problemów. Wiele zależy od włodarzy i branży turystycznej.


 

Strategia Rozwoju Turystyki dla Miasta Świnoujście na lata 2019-2029 - etapy działań

Strategia Rozwoju Turystyki dla Miasta Świnoujście na lata 2019-2029 – etapy działań

 

 

Podobne wpisy