Konferencja prezentująca strategię produktu turystycznego
Partnerstwo lokalne
Podczas konferencji która odbyła się 20 marca 2015 roku, w zajeździe Eden w Turku zaproszonym samorządowcom z terenu powiatu tureckiego przedstawiono stan realizacji projektu „Partnerstwo lokalne na rzecz rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego”. Moderatorem spotkania był Tomasz Potkański, zastępca dyrektora Biura Związku Miast Polskich, który wyjaśnił , że obecnie w Polsce zawiązało się ok. 100 partnerstw, co jest konsekwencją zmiany filozofii przyznawania środków Unii Europejskiej, która ma doprowadzić do tego, że gminy wspólnie wybiorą priorytety i skierują środki na najważniejsze dla całego obszaru projekty.
Przedstawiono zarys nadrzędnego dokumentu strategicznego projektu, czyli „Zintegrowanej strategii rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego”, a następnie zaprezentowaliśmy „Strategię marki i produktu turystycznego dla obszaru powiatu tureckiego” . W Strategii proponujemy konkretne rozwiązania na przecz budowania i promocji produktów turystycznych na terenie powiatu tureckiego.
Przedstawiliśmy w skrócie
6 produktów turystycznych, które pozwolą zacząć rozwijać się turystyce
w tym tak mało (dotychczas) turystycznym powiecie :
- „Pojezierze Turkowskie – woda i przyroda” – czyli produkt oparty na walorach zbiornika Przykona i Jeziorsko oraz powstających po wyrobiskach pokopalnianych kolejnych zbiornikach wodnych.
- „W siodle” – produkt przeznaczony dla koniarzy
- „Tkane wioski tureckie” – wioski tematyczne utworzone we wsiach związanych z tradycjami tkackimi
- „Tkacki Park Kulturowy” – nowy, wybudowany od podstaw park tematyczny
- „Szlak Getta Wiejskiego Ziemi Tureckiej” – szlak turystyczny łączący miejsca związane z Żydami zamieszkującymi nasze ziemie
- „Muzeum Sera” – (ser to produkt, który w przeprowadzonych badaniach wyróżnia Turek)
Filozofia współpracy uratuje powiat od gospodarczej degradacji.

Opublikuj komentarz