Województwo Podlaskie – Strategia Promocji Gospodarczej Województwa Podlaskiego.
Czy mieszkańcom Podlasia nudzi się już zieleń i Żubr który od lat króluje na Podlasiu – teraz uosabia to pierwsza wódka premium w Polsce (Czarny Żubr) i popularne piwo, ale to po mleku są największe atuty gospodarcze regionu. Produkty, które są rozpoznawalne, znane i cenione. Nie przejadły się i wciąż są atrakcyjne nie tylko dla Polaków, ale także poza granicami. Rezygnacja z tych znanych i kojarzonych atutów byłaby poważny błędem. Produkty spożywcze to motor rozwoju województwa podlaskiego i pomimo chęci oraz prób dokonania zmiany w tych parytetach to wciąż najmocniejsze dziedziny, które należy wzmacniać i promować we współpracy z przedsiębiorcami, zamiast konkurować w innych dziedzinach z województwami o wyższym poziomie rozwoju w pozostałych dziedzinach. Wspaniałe produkty mleczarskie, nowoczesne technologie spożywcze…smak, zapach i tradycja uosabiana nie tylko w produktach żubropodobnych to wspaniały wstęp do przedstawienia argumentów do inwestowania w województwie podlaskim. Miejmy nadzieję, że pozostaną one swoista „wieżą Eiffela” Podlasia. Bądźmy innowacyjni, ale wciąż ze smakiem.
Zarząd Województwa Podlaskiego przyjął dokument: Strategia Promocji Gospodarczej Województwa Podlaskiego a na posiedzenie Sejmiku Województwa Podlaskiego w dniu 30 października 2017 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w Białymstoku zostanie on przyjęty uchwałą. Do głównych zadań realizacji będzie pobudzanie aktywności gospodarczej oraz podnoszenie poziomu konkurencyjności i innowacyjności gospodarki województwa.
„Strategia Promocji Gospodarczej Województwa Podlaskiego” przyjęta została Uchwałą Nr 249/3386/2017 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 2017-10-17.