
TURYSTYKA w 2016 roku wg MSiT
1. Wzmocnienie systemu zabezpieczeń finansowych biur podróży – wprowadzenie II filaru zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności biur podróży, poprzez wprowadzenie nowego Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego prowadzonego przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
2. Wsparcie rozwoju turystyki krajowej
– „Polska za pół ceny” Akcja weekendowa/miesięczna organizowana w ramach obchodów Światowego Dnia Turystyki 27 września
– „Wypoczywaj w kraju” Akcja promocyjna, której celem będzie pokazanie bogactwa oferty turystycznej, jako alternatywy do urlopów zagranicznych.
3. Wydarzenia jako kotwice medialne polskiej turystyki
– Światowe Dni Młodzieży w Krakowie 26 – 31 lipca 2016 roku – działania MSiT w ramach zespołu przygotowującego to wydarzenie. Spodziewany udział około 2 mln pielgrzymów z całego świata. Mając na uwadze międzynarodowy charakter tego wydarzenia, planowane jest wykorzystanie Światowych Dni Młodzieży do promocji Polski na arenie
międzynarodowej
– Mistrzostwa Europy w piłce nożnej we Francji EURO2016 – promowanie marki Polska i polskich produktów turystycznych przy wykorzystaniu m.in. potencjału Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Paryżu. Na przestrzeni pt. „AGORA” każdy z krajów, którego reprezentacja narodowa będzie brała udział w Mistrzostwach Europy, będzie miał możliwość zaprezentowania swojego kraju w ciągu jednego dnia. Prezentacja kraju może mieć formę koncertu, animacji, projekcji, pokazu kulinarnego,itp. Organizatorzy przewidują, że w okresie trwania Mistrzostw Europy miejsce to odwiedzi ponad 2,5 miliona osób.
4. Konieczność podjęcia rozmów w sprawie ujednolicenia systemu identyfikacji wizualnej Polski, czego efektem jest spójna koncepcja wizerunku kraju kreowana przez różne podmioty i organizacje, w tym również właściwe resorty rządowe.
Materiał prasowy z 14 stycznia 2016: Tezy Programowe Ministerstwa Sportu i Turystyki w 2016 roku