×

 

Strategia marki i strategia rozwoju firmy

Wizerunek firmy i produktów

Wizerunek jest zestawem skojarzeń i opinia rynkowa jaką ma otoczenie o firmie, biznesie oraz jej ofercie. Firma i jej oferta powinna mieć swój unikalny wizerunek. Od jego kształtowania i zarządzania zależy sukces  firmy na rynku. Wizerunek  ma wpływ na wzrost efektywności rynkowej, pozwala na rozszerzanie działalności, rozwijanie oferty i docieranie do nowych  klientów, a także wpływa na wartość firmy. Pomagamy go kształtować, by Twoja firma się lepiej rozwijała.

Obecnie kiedy klienci i konsumenci mają możliwość wybierać oferty od wielu dostawców, wizerunek nabrał szczególnego znaczenia. Ci, którzy nie zarządzają swoim wizerunkiem najczęściej zmuszeni są do walki o klienta tylko ceną, a to wpływa na wysokość marż i rentowność biznesu. To zintegrowana strategia marketingowa ze strategią biznesową. Każda oferta, każdy produkt, każda usługa ma swój wizerunek. 

Strategia

Strategia firmy

Podstawą strategii wzrostu są poszukiwaniu lub tworzeniu nisz rynkowych, w których firma może zająć dominującą pozycję konkurencyjną. Kluczowymi elementami sukcesu jest unikalna strategia rynkowa, czyli zajęcie rynku o dużym potencjale wzrostu i zbudowanie kompetencji pozwalających na uzyskiwania na nim ponadprzeciętnych marż oraz zbudowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej przez długi czas.

W zależności od rodzaju prowadzonej działalności i podejmowanych inicjatyw biznesowych wyróżniliśmy następujące strategie rynkowe, których kombinacja może składać się kompletną strategię ponadprzeciętnego wzrostu firmy. Strategie rynkowe:

  • Wyróżnienia
  • Koncentracji
  • Synergii
  • Rozszerzania
  • Innowacji
  • Integracji
  • Portfelowa

Zarządzanie i strategia rynkowa firmy w oparciu o poszukiwanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej tworzą potencjał rozwoju. Wykorzystywane przez nas narzędzia pomagają firmie odkryć i wykorzystać ukryte zasoby oraz odrzucić nieefektywne inicjatywy i skoncentrować się na budowie konkurencyjności a następnie przewagi konkurencyjnej.  Zintegrowana strategia rynkowa i strategia marki to kompletne podejście do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej. 

Jakość

Oferta szkoleniowa – doradcza

dla przedsiębiorstw hotelowych

  • Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem hotelowym (szkolenia i doradztwo dla menadżerów obiektów)
  • Zarządzanie personelem hotelu (szkolenie dla menadżerów obiektów i działów)
  • Organizacja struktury i procesów pracy (szkolenie dla menadżerów obiektów i działów)
  • Standardy i procedury w zarządzaniu hotelem (szkolenie dla menadżerów obiektów i działów)
  • Marketing hotelu – produkt – usługa hotelowa – oferta hotelu, polityka cenowe i kalkulowanie cen usług, wykorzystanie narzędzi promocji w hotelarstwie, dystrybucja i sprzedaż oferty hotelu, systemy rezerwacyjne (szkolenie dla pracowników oraz menadżerów obiektów i działów)
  • Kreowanie i zarządzanie marką firmy, hotelu (szkolenie i doradztwo dla menadżerów obiektów i działów)
  • Obsługa klienta – gościa hotelowego (szkolenie dla pracowników oraz menadżerów obiektów i działów)
  • Zarządzanie przez jakością‡ w hotelarstwie (szkolenie dla pracowników oraz menadżerów obiektów i działów)
  • Metody i techniki utrzymania czystości w hotelu (szkolenia dla pracowników)
  • Zarządzanie działem housekeepingu (szkolenie dla menadżerów obiektów i działu housekeepingu)
  • Współpraca z branżą… turystyczną… i samorządem lokalnym (szkolenia i doradztwo)

Wyzwanie. Plan. Cel.

Z trenerem jest łatwiej i skuteczniej. Umiemy uważnie słuchać, dając informacje zwrotne, budzimy zaufanie. Utrzymujemy kierunek rozmowy i nie podejmujemy wątków odwracających uwagę od głównego celu. Nie zdominujemy rozmowy, mówieniem o sobie i dawaniem rad. Pytamy, pozwalając klientom na określenie dążeń, emocji i wyborów. Tym samym pomagamy im wyobrazić sobie przyszłość, sprecyzować misję, rozwijać umiejętności i osiągać cele. Stymulujemy samoświadomość, odpowiedzialność i zmianę oraz koncentrujemy się na teraźniejszości i przyszłości, a nie na przeszłości. Wzmacniamy optymizm, a trudne niekiedy informacje zwrotne przekazują z troską. Uwzględniamy wiarę i rozwój duchowy klienta oraz utrzymujemy tajemnicę zawodową. Wspólnie pracujemy nad tym, by podjęte decyzje zostały wykonane, by nie nastąpił zastój, a powstały nowe idee, nowe wyzwania prowadzące do rozwoju.

  • Motywacja.
  • Determinacja.
  • Inspiracja.

Zrealizowanie obranego celu to przede wszystkim sprawa psychiki, motywacji i determinacji.

 SMART jest najbardziej znaną i jedną z najskuteczniejszych metod wyznaczania celów:
– szczegółowy,
– mierzalny,
– ambitny,
– realistyczny,
– terminowy.

Przy realizacji wielu projektów zebraliśmy wiele doświadczeń i studiów przypadków. Ich porównanie pozwala nam na prezentowanie sytuacji rynkowych z różnych perspektyw. Przeprowadzamy warsztaty strategiczne, których efektem są innowacyjne, bo alternatywne modele postawionych zadań. Zagadnienia związane ze strategiami i ich wdrożeniem wymagają dłuższej współpracy i realizowania złożonych projektów. Strategie tworzą wspólnie z klientem zespoły, które nie tylko realizują postawione zadania, ale także budują know-how firmy. Szkolenia – opracowujemy programy szkoleń odpowiadające na konkretne potrzeby klientów. Konkretne branżowe szkolenia dla pracowników turystyki i obiektów noclegowych. Audyty – audyt turystyczny jest pierwszym etapem na drodze do rozwijania funkcji turystycznych obszaru, a np. audyt hotelarski dostarcza menedżerowi branży informacji kluczowych dla rozwoju obiektu.

Opublikuj komentarz